Son dönemlerde Halkevlerinde yürütülen eğitim hakkı mücadelesinin emekli öğretmenlerle buluşma noktasında yapılan çalışmalar Ankara’da ete kemiğe bürünmeye başladı. Bu çerçevede Halkevleri Emekli Öğretmenler Meclisi Eğitim Hakkı Komisyonu Dikmen’de 08.11.2009 Pazar günü 3. toplantısını gerçekleştirdi.
Daha önce Batıkent ve Keçiören’de ki emekli öğretmenlerle bir araya gelen komisyon üyeleri, geçtiğimiz Pazar günü de kahvaltıda Dikmen ve Çankaya’da yaşayan onbeş emekli öğretmenle bir araya geldiler ve eğitimin ülke genelinde ve Dikmen’deki sorunları üzerine söyleştiler.
Toplantıda açılış konulmasını yapan Halkevleri Danışma Meclis Başkanı emekli öğretmen Abdullah Aydın, Halkevlerinin 2007 yılı Haziran ayında gerçekleştirdiği Halkın Hakları Formunun Eğitim Hakkı Atölyesinde yürütülen çalışmaların kendilerine güç ve moral kattığını ve oradan aldıkları enerjiyle emekli öğretmenler olarak daha yapacak çok işleri olduğunu vurguladı. Bu anlayışla Halkevleri Emekli Öğretmen çalışmasını başlattıklarını vurguladı. Ankara’da 70 ‘e yakın emekli öğretmenle ilişkiye geçildiğini, Mülkiyelikler Birliği’nde “ Türkiye’deki Eğitim Sorunları ve Eğitim Hakkı Mücadelesi” konulu panelden sonra çalışmalarını daha ileriye götürdüklerini, Halkevi şubelerinin bulunduğu yoksul mahallelerde, yerelliklerde bu çalışmayı biçimlendirmek istediklerini belirtti. Bu anlayışla toplantıya katılan emekli öğretmenlere hoş geldiniz diyerek kendilerine teşekkür etti. Amaçlarının, bilinen nedenlerle atıl durumda bırakılan emekli öğretmenleri belli bir duyarlılığa kavuşturmak, Türkiye çapında eğitim hakkı mücadelesine deneyim ve bilgi birikimi ile katkı koyan bir emekli öğretmenler meclisi oluşturmak olduğunu söyledi.
Daha sonra Halkevleri Derneği Dikmen Şubesi adına Nazan Sürü söz alarak Dikmen Halkevinin çalışmalarını ve eğitim emekçilerinden beklentilerini dile getirdi. Özellikle Dikmen Halkevi bünyesinde yürütülen yetişkinler için okuma-yazma kursu, 4–5–6–7. sınıflara yönelik ilköğretim destek etüt programları, kültür sanat kursları ve Dikmen bölgesinde 3 mahalle muhtarlığı ve Dikmenli kadınlarla yürütülen “Mahallemize Kreş İstiyoruz” adlı kreş kampanyasının şube bünyesinde yürütülen çalışmalar olarak kendini gösterdiğini belirtti.
Yaklaşık 3 saat süren bilgi alış-verişi ve tartışmalardan sonra Emekli Öğretmenler Eğitim Hakkı Komisyonu ile ileriye dönük şu öneriler belirlendi:
- Üniversiteye hazırlık etütlerinin şube bünyesinde başlatılması,
- Temiz ve yaşanabilir bir çevrenin önemine değinen emekli öğretmenlerimiz ile çevre hakkı üzerine etkinliklerin yapılması,
- Dikmen Halkevi, Dikmenli kadınlar ve 3 mahalle muhtarlığı ile yürütülen kreş kampanyasına dair görüş ve önerilerini sunan öğretmenlerimiz kreş talebinin çalışma hakkı ve çocuk bakımının toplumsallaşması açısından öneminin yanı sıra çocuğun zihinsel ve fiziksel gelişimi açısından öneminin de altını çizdiler.
- Kreş, eğitim, sağlık vb herhangi bir alanda yürütülecek kampanya vb çalışmaların ortak akıl yoluyla geliştirilmesi daha konuşulur ve tartışılabilir yollar bulunması,
- Eğitim Hakkı Meclisi ile düzenli bir araya gelinmesi,
- Ön hazırlıklarının tamamlanmasından sonra seçilecek eğitim olanakları kısıtlı bir (pilot bölge seçilerek) bölgedeki ilköğretim okulunda ekonomik durumu uygun olmayan ailelerle ilgili mahalledeki okulun eğitimcileri ile birlikte görüşülmesi ve çocuklara yönelik kişisel gelişim etkinliklerinin yapılması,
- Dikmendeki yoksul ailelerin saptanarak ev ziyaretlerinin yapılması, başta eğitim konusu olmak üzere kendileri ile bir dayanışma içerisine girilmesi,
- Daha çok eğitim emekçisi emekli öğretmene ulaşılabilmesi için çaba gösterilmesi,
- Bölgede çadırlarda yaşayan evsizlerin ziyaret edilmesi, ayrımcı ırkçı bir anlayışla okula alınmayan çocukların eğitim hakkına sahip çıkılması,
- Bu plan ve projelerin hayata geçebilmesi ve eğitim hakkı meclisiyle ile bir araya gelişlerin düzenli hale getirilebilmesi için bir komisyon oluşturulması,
11. Eğitimin paralı hale getirilerek önemli bir sömürü ve ideolojik baskı aracı halinde yapılandırıldığı ve halkın eğitim hakkının elinden alındığı bir dönemde yeniden halkın öğretmeni olma yolunda kararlılık göstermek gerektiği ortak görüşüne varıldı.
Yukarıdaki önerilerin paylaşıldığı toplantı sonucunda 3 kişilik bir komisyon kuruldu, belirlenen komisyon görüş ve öneriler doğrultusunda çalışmalar yaptıktan sonra 06-12-2009 tarihinde ikinci bir toplantı yapılması karalaştırıldı.