24 Haziran Pazartesi
10.00 – 12.00 Tanışma
Pazartesi sabah 10.00’da gönüllüler, eğitmenler ve öğrenciler olarak Bayramiç Belediyesinin tahsis etmiş olduğu düğün salonunda toplanıldı. 2 saatlik süreçte ilk olarak gönüllüler ve eğitmenler kendilerini tanıttılar. Daha sonra tek tek çocuklarla tanışılarak yoklama alındı. Ardından çocuklara geçmiş dönemlerdeki yaz okulu fotoğrafları ve dersler sırasında çekilen videolar gösterilerek bir tanıtım yapıldı. Tanıtımın ardından isteyen çocuklar sahneye çıkarak fıkra, şiir, şarkı söylediler. Böylelikle tanışma ve kaynaşma sağlandı. Çocukların ortama ısınması ve diğer çocuklarla adaptasyonu sağlandı. Yaz okulu süresince yapılacaklar hakkında kısa bilgiler verildi.
13.00 – 15.00 Deneylerle Bilim
1 saatlik öğle arasından sonra tekrar bir araya gelindi. Yoklamanın ardından çocuklar olarak yaş gruplarına göre ayırıldı. Daha sonra eğitmen eşliğinde çocuklara yapılacak olan deney hakkında bilgi verildi. Deney sırasında gereken pil, kablo, duy, ampul ve diğer malzemeler 4’er kişilik gruplar halinde oturan çocuklara dağıtıldı. Daha sonra pilleri ve kabloları birbirine bağlayarak duya takılan ampulün yanması sağlandı. Son olarak çocuklar yaptıkları ortak “basit elektrik devresi” süslendiler. Deney sırasında çocuklara yalıtkan ve iletken maddeler hakkında bilgi verildi. Zaman zaman soru-cevap şeklinde bu bilgilerin pekiştirilmesi sağlandı. Ders bitiminde yapılan devreler toplanarak sergi için depolandı.
26 Haziran Çarşamba
10.00 — 12.00 Oyunlarla Matematik
Toplanma ve yoklamanın ardından çocuklar yaş gruplarına göre oturtulmasının ardından her yaş grubuna uygun olarak ders sırasında gerekli olacak materyaller dağıtıldı. Eğitmenler eşliğinde her gruba çeşitli oyunlar eşliğinde matematik öğretildi. 6 – 7 yaş grubu boyama yaparak görsel hafızasını güçlendirirken, daha üst yaş gruplarına abaküs kullanımı, basit işlemleri hızlı yapabilme, toplama ve çıkartma işlemlerinde doğru sonuca ulaşabilmek için kullanılabilecek taktikler gösterildi. Ders bitiminden öğle yemeği zamanına kadar geçen 20 dakikalık sürede ise çocuklarla oyun oynandı.
13.00 – 15.00 Canlıların ve Doğanın Evrimi
Yoklamanın ardından eğitmen eşliğinde çocuklar sinevizyon gösterisi için 3 sıra halinde oturtuldu. Video ve fotoğraflar ile çocuklara basit doğa olayları, dünyanın oluşumu, gazların etkileşimi, hayvan ve insanların evrim süreci ve doğa içinde bulundukları konum aktarıldı. Ara ara soru cevap ile bu bilgilerin pekişmesi sağlandı. Görsellerin bitiminde bir forum yapılarak çocukların konuya hâkimiyeti ölçüldü. Sordukları sorular cevaplanarak kafalarında oluşabilecek soru işaretleri giderildi. Ders bitiminde çocuklar 2 gruba ayrılarak mendil kapmaca oynandı.
28 Haziran Cuma
10.00 – 12.00 Müzik
Toplanma ve yoklamanın ardından eğitmen eşliğinde ses açma çalışmaları yapıldı. Eğitmen getirdiği elektronik org ile çocuklar için parça çaldı. Daha çok küçük yaş gruplarına hitap edebilecek olan “Mini mini bir kuş” , “Ali Baba’nın çiftliği” gibi parçalar hep birlikte söylendi. Koro çalışmasının nasıl yapılacağı ön bilgisi verildi. Verilen kısa aranın ardından biraz daha büyük yaş gruplarına hitap edebilecek olan daha popüler parçalar söylenerek ders bitirildi.
13.00 – 15.00 Resim
Toplanma ve yoklamanın ardından çocuklara pastel boya ve kağıt dağıtılarak serbest resim çalışması yapıldı. Ders sonunda yapılan resimler sergilenmek üzere toplandı.
01 Temmuz Pazartesi
10.00 – 12.00 İnsan ve Doğanın Evrimi
Toplanma ve yoklamanın ardından slayt gösterisi eşliğinde ilk olarak çocuklara insanın evrimi hakkında bilgi verildi. Darwin tanıtıldı. Oyunlar eşliğinde Darwin’in “İspinoz kuşları” üzerine yaptığı gözlem ve araştırmadan bahsedildi. Hayvan mücadelesi ve canlılar arasında güçlü olanın zayıf olana göre daha fazla şansı olduğu yine oyunlar eşliğinde çocuklara aktarıldı. Dersin sonunda canlıların evrimi ile ilgili bir animasyon belgesel izletildi. Video esnasında eğitimci tarafından evrim süreci anlatıldı ve pekiştirilmesi sağlandı. Yoğun istek üzerine video ikinci kez izlendi. Video sonrasında çocuklar arasından çimen, çekirge, kurbağa, yılan ve kartal seçildi. Oyun eşliğinde besin zinciri oluşturuldu.
13.00 – 15.00 Origami
Toplanma ve yoklama sonrasında eğitimci tarafından origami nedir bilgisi anlatıldı. Ardından çocuklara daha öncesinde kare formunda hazırlanmış kağıtlar dağıtıldı. İlk olarak kağıtlardan “kalp” yapıldı. Sonrasında çocuklara bu kartları boyamaları için süre verildi. Çocuklar pastel boya kullanarak kalpleri boyadı (kimisi tuttuğu takımın renklerinde boyarken kimisi çiçeklerle süslediği kartların üzerine aile bireylerinin adını yazarak onlara kart hazırladılar). Bazı kartlar sergilenmek üzere toplandı. Kısa bir ara verildi. Aranın sonrasında yine kare formunda kesilmiş kağıtlar dağıtılarak çocuklara “sihirli küp” yaptırıldı. Çocukların katlayarak form verdikleri kağıtların ucuna üfleyerek küp şeklinde onları şişirmesi sağlandı.