Çanakkale Umurbey'de yaz okulu devam ediyor

Per, 04/07/2013 - 12:46
  • Arttır
  • Eksilt
  • Normal

25 Haziran

1.Ders sağlık

İlk olarak kişisel temizlik ve bakım slaytı izletilerek temizlikte yapılan hatalar ve sıkıntılar ile ilgili konuşuldu. Öğretmen ilk olarak çocuklara ‘ellerini ne zaman ve nasıl yıkadıklarını’ sordu. Çocuklardan gelen yanıtları düzelterek uygulamalı olarak gösterdi.

Ders arasında mendil kapmaca kuralları anlatılarak oynandı.

Sağlık dersinin ikinci bölümünde ufak çaplı yaralanmalara nasıl müdahale edilir, kırıklara nasıl müdahale edilir konuşuldu ve uygulamalı olarak gösterildi.  Yaralanmalardan sonra yapılan müdahale ile ilgili yanlış bilinenleri de anlatarak bu hatalara karşı dikkatli olmalarını da söyleyerek uygulamalarla dersi sürdürdü.

2.Ders yaratıcı drama

İlk olarak tanışma ile baladı. Tanışma sonrasında öğretmen çocuklardan ellerinde top varmış gibi sektirmelerini istedi. Sektirdikten sonrada basket atmalarını istedi.

Öğretmen çocuklardan bir anısını yazmalarını istedi. Çocuklar anılarını yazdıktan sonra kağıtları topladı. Topladıktan sonra öğrencileri tek tek  yanına çağırarak yazılı olan kağıtlardan birini çöcukğa vererek o ruh halini heykel gibi kalarak anlatmalarını istedi.

Öğretmen çocuklardan anlamı olmayan bir şey söylemelerini istedi. Gelen dönütlerden birini seçmelerini istedi. Seçilen şey ‘anamasus’ du ve bunun bir ülke adı olmasını istedi. Bu ülkede ne olmasını istediklerini sorduktan sonra dersi bitirdi.

27 Haziran

1. Ders Türkçe

Türkçe dersinde ilk olarak eş anlamlı kelimeler üzerine çalışmalar yapıldı. Bu çalışmanın ilk bölümünde eş anlamın ne olduğu konuşuldu. İkinci bölümünde ise kağıttan bir top yaptılar ve o topu birbirlerine atarak eş anlamlı kelimeler söylediler. Eş anlamlı kelimeler çalışması bittikten sonra aileleri ile bir gün konulu resim çizdirildi. Buradan çıkan resimleri hep beraber yorumladılar. Son olarak da iki cümle ile kendisini ve bir arkadaşını kağıda yazarak anlattılar.

2. Ders Dans

İlk olarak çocuklara 8 den geriye doru sayılarak eklemleri ısıtma egzersizi yapıldı. Sonra polka dansı figürleri yaş gruplarına ayırılarak gösterildi. Sonrada polka dansı çalışması yapıldı.

29 Haziran

1. Ders Matematik

İlk olarak kare şeklinin nasıl olduğu konuşuldu ve şekli çizildi. Fon kartonu üzerine şekil çizildikten sonra kesildi. İkinci olarak dikdörtgen şeklinin ne olduğu ile ilgili konuşuldu ve şekil çizildi. Fon kartonları üzerine dört adet dikdörtgen çizildikten sonra kesildi. Kesilen kare ve dikdörtgenlerden nasıl bir şekil olabileceği konuşuldu. Konuşmalardan sonra çocuklar kare ve dikdörtgenlerden bir kutu oluşturdular. Ders bu şekilde sonlandırıldı.

2. Ders Resim

“Okumuş insan halkın yanındadır” ve “Halkevi yaz okulu” şeklinde içi boş renkli şekilde hazırlanan çıktılar çocuklar tarafından boyandı. Ders, serbest resim çalışması ile devam etti.

30 Haziran

1. Ders Sanat Tarihi

Çocuklara Truva atının tarihçesi anlatıldı. Yunan mitolojisi tanrılarından bahsedildi. O zamanki kullanılan eşyalardan bahsedildi, ve Truva Atı’nın, Yunan tanrılarının fotoğrafları ve kısa bir video izletildi.

2. Ders Müzik

Ses topu ile çocukların isimleri söyletilerek ses denemesi yapıldı. Çocukların daha önceden öğrendiği “daha dün annemizin, bir dünya bırakın, Evreşe yolları “ şarkıları 2 grup yapılarak söylendıi. Daha sonra “halklar kardeştir” şarkısı dinletildi ve çocuklar tarafından kısa bir surede ezberlenerek söylenmeye başlandı. Şarkıyı çocukların hep beraber söylenmesiyle ders sonlandırıldı.

2 Temmuz

1. Ders Resim

Çevre sorunları üzerine konuşmalar yapıldı. Çocuklara Çanakkale’den başlanarak ülkede yaşanan çevre sorunları anlatıldıktan sonra, çevre ile ilgili resim yapmaları, düşüncelerini resimle dile getirmeleri istendi. Çocuklar buna yönelik resim çalışması yaptı.

2. Ders Yaratıcı Drama

-Isınma (serbest yürüyüş, zıplama ve yılan gibi sürünme) hareketleri yapıldı.

-Güven oyunu oynandı.

-“Ayna” tekniği ile karşılıklı iki kişi birbirlerinin hareketlerini tekrarladı.

-“Orkestra tekniği”, 4 grup oluşturulup her grup kendine ritim belirler. Gruplar teker teker ritimlerini çaldıktan sonra en alçak ve en yüksek sesler gösterildi. Ardından tüm gruplar aynı anda ritimlerini çalarak orkestra oluşturdu.

Halkevleri Tanıtım Broşürü

Halkevleri 2008-2010 (video)

Duyuru Listesi

Halkevleri mail listesine üye olun duyuru, etkinlik ve halkevleri ile ilgili diğer haberler mail adresinize gelsin.