Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi 11. Eğitim Hakkı Raporu’nun verilerine göre son 1 yılda 4+4+4 eğitim modeli eğitim alanında yarattığı yıkıma devam etti. Özel okul sayıları artarken gericilik, ırkçılık ve cinsiyetçilik alabildiğine yükseldi
Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi, hazırlanan Eğitim Hakkı Raporu’nu karne gününde Milli Eğitim Bakanlığı’na sundu. Eğitim Hakkı Meclisi, bakanlığın önünde gerçekleştirilen basın açıklamasında eğitimde yaşanan yıkımın aynen sürdüğünü vurguladı. Betül Öztürk’ün yaptığı basın açıklamasında ırkçı, gerici, cinsiyetçi, mezhepçi, piyasacı 4+4+4 eğitim modelinin tüm olumsuz sonuçlarına rağmen AKP iktidarı tarafından ısrar sürdürüldüğü belirtildi. Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
4+4+4 öncesinde ilköğretimde toplam özel okul sayısı 931 iken, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Türkiye’de 992 özel ilkokul, 904 özel ortaokul, 2013-2014 eğitim öğretim yılında 1071 özel ilkokul, 972 özel ortaokul bulunuyor. Aynı dönemde özel liselerin sayısı 1.033’ten 1433’e çıkmış. En çarpıcı rakam ise özel mesleki ve teknik lise sayılarında: 126 olan özel mesleki ve teknik lise sayısı bu yıl 426’ya yükselmiştir. Eğitimde öğretmen, öğrenci, veli dışında kalan tüm kesimlerin çıkarları gözetilmektedir.
Dershanelerin 1 Eylül 2015’e kadar kapatılmasını öngören düzenleme ve özel okullara verilen teşviklerle beraber milli eğitim kadrolarında toptan bir tasfiye ve AKP kadrolaşması için gerekli yasal adımlar da atıldı. Artık 4 yılını dolduran okul müdür ve müdür yardımcılarının var olan yöneticilik durumlarını koruyabilmelerinin tek güvencesi AKP’li olmak.
Dershanelerin kapatılarak özel okullara dönüştürülmesi sürecinde planlanan altı yılını dolduran dershane öğretmenlerin KPSS’ ye girmeden kadroya alınmasının gündeme gelmesi ise güvencesiz çalıştırmanın yeni biçimlerinin eğitim alanında hayata geçirileceğinin işaretlerini veriyor. Bir taraftan dershane öğretmenlerine “kadroya alınacaksınız” propagandası yapılırken bir taraftan da sayıları 300 bini aşan ataması yapılmayan öğretmenlerin ne olacağı konusunda en küçük bir adım atılmamaktadır. Önümüzdeki eğitim öğretim yılında da öğretmen ihtiyacı sorunu büyüyerek var olmaya devam edecek.
Çocuk işçiliğinin de yaygınlaştığının ve hiçbir önlem alınmadığının belirtildiği açıklamanın ardından Eğitim Hakkı Meclisi’nin hazırladığı rapor Milli Eğitim Bakanlığı’na sunuldu.