Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi 16. kez eğitim hakkı raporu hazırladı. Raporla AKP’nin gerici-piyasacı eğitim politikaları ve sonuçları gözler önüne seriliyor, laik, bilimsel, kamusal eğitim için talepler sayılıyor. Meclis herkesi deneyimlerini kendileri ile paylaşmaya ve rapora katkı sunmaya çağırıyor
Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi eğitimi gericileştirmenin 14 yılını raporlaştırdı. 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı başlarken 16.’sını hazırladıkları Eğitim Hakkı Raporu’nda eğitimdeki gerici uygulamaları ve sonuçlarını görünür kılmak ve laik, bilimsel, kamusal eğitim mücadelesinin önemine dikkat çekmek için hedefleniyor.
Raporda AKP dönemi Milli Eğitim Bakanlarının tek tek üstü çiziliyor; öğrenciler ve öğretmenlerin yaşadığı problemler aktarılıyor, imam hatipleştirmeye ve gerici piyasacı vakıflara dikkat çekiliyor; laik, bilimsel kamusal eğitim için talepler listeleniyor.
Raporda, 14 yıllık iktidarının çok büyük bir kısmında Fettullah Gülen Cemaati ile iktidar ortaklığı yapan AKP’nin 15 Temmuz Darbe Girişimi’nin ardından da eğitim alanında önemli alt üst oluşları yaratan gerici uygulamaları ve sonuçları yer alıyor.
Eğitim Hakkı Meclisi raporun ayrıca bu ülkede yaşayan, çocuklarının ve bu ülkenin geleceğine ilişkin kaygı duyan eşitlikten, özgürlükten, demokrasiden, laiklikten, barıştan yana olanları laik, bilimsel, kamusal eğitim mücadelesini büyütmek için bir çağrı olduğunu vurguluyor ve “Laik, bilimsel, kamusal eğitim için acil şartlarımızı da belirttiğimiz raporumuzun düşünen, sorgulayan, hakkını arayan nesillerin ülkesini kurma mücadelesine katkı sunacağına inanıyoruz.” diyor.
Eğitim Hakkı Meclisi herkesi okullarındaki gerici, ırkçı, piyasacı, cinsiyetçi uygulamalara ilişkin deneyimleri kendileri ile paylaşmaya, rapora katkı vermeye çağırıyor ve değerlendirme bekliyor: “Rapora dair her tür eleştiri ve öneriyi duymak çalışmayı ve laik, bilimsel, kamusal eğitim mücadelesini güçlendirecektir.”
Rapora ulaşmak için linki tıklayın