İzmit’te 10 Ekim günü “Şimdi Mücadele Zamanı” başlığıyla düzenlenen toplantıya emekli, güvencesiz, kadrolu öğretmenler, üniversite ve lise öğrencileri katıldı.
Açılış konuşmasını yapan Saraybahçe Halkevi Şube Başkanı emekli öğretmen Galip Dönmez; Eğitimin paralı ve gerici oluşunun yanında daha büyük bir sorun olarak niteliksizleştirilmesinden bahsederek tüm katılımcıları Halkevleri’nin düzenleyeceği eğitim hakkı yürüyüşüne davet etti.
Yapılan tartışmalar sonucunda 24 Ekim’de yapılacak olan eğitim hakkı yürüyüşüne katılımı artırmak için var gücümüzle çalışmamız gerek denildi. Bunun yanı sıra öğrenci, öğretmen ve velilerden oluşan eğitim hakkı atölyesi kurma kararı alındı.
Toplantı tartışmaları ve kararları ile ilgili bir özet bildiri çıkarıldı. Özet bildiri aşağıdadır.
10 Ekim 2010 tarihinde gerçekleştirilen eğitim hakkı toplantısında yapılan tespitlerin özeti ve alınan kararlar sunulmuştur.
1980 darbesinin ardından 24 Ocak kararlarıyla uygulanmaya başlayan neo-liberal politikalar kamusal alanın özelleştirmeler yoluyla piyasaya açılmasın sağlamıştır. Özal hükümeti ile başlayan ve AKP’nin 8 yıllık iktidarında hiç görülmediği kadar artan özelleştirme uygulamaları kamusal alanın hızla tasfiyesine yönelmiştir. Bu bağlamda eğitim, sağlık gibi son derece önemli alanlar piyasanın ellerine bırakılmıştır. Eğitimin hızla piyasalaştırılması eğitim sisteminin çöküşüne neden olmuş, zaten sağlıksız olan eğitim sistemi yıkıma uğratılmıştır. Bu doğrultuda yıkım eğitim sistemini yapboza çevirmiş, eğitim emekçileri açısından ücretli, sözleşmeli ve vekil öğretmenlik biçimlerinde güvencesizliğe, veliler açısından paralı hale gelen eğitimle birlikte çocuğunu okula gönderememeye ve öğrenciler açısından ise eğitimin niteliksizleşmesine ve geleceksizleştirilmeye neden olmuştur.
Ortaya konulan bu sorunların karşısında eğitimin bileşenleri eğitim emekçileri, öğrenciler ve velilere müdahale çağrısı yapılırken;
1) Örgütlenmenin müdahale açısından olmazsa olmaz olduğu, sorunlar karşısında gelen bireysel tepkilerin örgütlü bir tepkiye dönüştürülmesi
2) Ücretli, sözleşmeli, vekil öğretmenlerin sorunlarına eğitim bileşenlerin tamamının sahip çıkması
3) Eğitimin niteliksizleştirilmesi karşısında alternatiflerinin yaratılması üzerine çalışmalar yapılması
4) Eğitimin bileşenleri öğretmen, öğrenci ve velilerin bir araya gelerek müdahale etmesini sağlayacak, sıralanan bütün sorunlar karşısında parasız, bilimsel, anadilde eğitim için mücadele ağlarının örecek eğitim hakkı atölyesi kurulma kararı alınmıştır.