Büyük Eğitim Hakkı Buluşması'na hazırlanan İstanbul Eğitim Hakkı Meclisleri bugün Şişli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğündeydi. Okulların açıldığı günden beri her ay okulları gezerek okul durum raporu hazırlayan meclis, Şişli ilçesindeki okulların durumlarını Nişantaşı’ndaki ilçe milli eğitim müdürlüğüne verdi.
İlçe Milli Eğitim Müdürü’nün binada olamaması üzerine teknik eğitim bölümü müdürü Gülçin Duran’ la görüşen meclis üyeleri ilçede bulunan 6 okulun personel eksikliğini, hijyen sorununu, sanat ve spor alanlarının yetersizliğini, aidat toplanmasını, kalabalık sınıfları dile getirdi. Teknik eğitim bölümü müdürü Duran, okullara ödenek gönderilmediğini bu sebepten okul aile birliklerinin velilerden para toplayarak okul giderlerini karşıladıklarını söyleyerek raporun doğruluğunu onayladı.
Görüşme sonrasında basın açıklaması yapıldı. Açıklamayı okuyan Halkevleri 1. Bölge Temsilcisi Hasan Pulat “Şişli’deki okullar da diğer ilçedeki okullardan farksız. Okullarda aidat toplanıyor; temizlik personeli, fiziki koşullar yetersiz. 4+4+4 ile AKP’ nin yenilik olarak sunduğu hiç bir şey gerçekte yok. Seçmeli dersler öğrencilerin isteğine göre değil, keyfi olarak idare tarafından belirleniyor. İmam hatip yapılan okulda yönetmeliğe göre ayrı olması gereken giriş çıkış kapıları ayrılmış durumda değil”dedi. Eğitim yılının birinci dönemi biterken 4+4+4’ün sebep olduğu yıkımların gün yüzüne çıkmaya başladığını belirten Pulat “Urfa’da 133 kişilik sınıflar ortaya çıkıyor, 136 bin öğrenci eğitimden kopuyor, 42 bin öğretmen bilmediği bir alanda öğretmenlik yapmak zorunda bırakılıyor. Eğitim Hakkı Meclisleri olarak bu karanlık tablonun karşısında çocuklarımıza, geleceğimize inatla sahip çıkmaya devam edeceğiz. Çocuklarımızı AKP’ye bırakmayacağız!" dedi.
Yaşanan sıkıntılarla ilgili, birkaç okuldan özel örnekler:
Hüseyin Avni Kurşun İlkokulu ve Ortaokulu
- Temizlik görevlilerinin maaşını okul velilerden aidat olarak topluyor.
- Okulun spor salonu ve sanat sınıfı bulunmuyor.
Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu
- Temizlik görevlilerinin maaşını okul velilerden aidat olarak topluyor.
- Okulda derslik yapılmak üzere, okulun kullanılan başka bölümleri sınıfa çevrilmiş.
- Okulun spor salonu ve sanat sınıfı bulunmuyor.
- Kantinleri pahalı.
- Öğrenciler tarafından talep edilmesine rağmen “yaşayan diller ve lehçeler”(Kürtçe) dersi okul yönetimi tarafından açılmamıştır.
- Öğretmenler branşları dışında derslere girmek zorunda bırakılıyorlar.
- Spor ve sanat dersleri önemsenmiyor.
Fuat Soylu İlkokulu ve Ortaokulu
- Ortalama sınıf mevcudu 40-45 arası.
- 60-66 aylık çocuklar okulda uyum sorunu yaşıyorlar. Ayrıca okulun tuvalet ve sınıfları çocuklara uygun değil.
- Velilerden her ay aidat alınıyor.
Kuvayi Milliye İlkokulu
- 60-66 aylık çocuklar okulda uyum ve adaptasyon sorunu yaşıyorlar. Ayrıca okulun tuvalet ve sınıfları çocuklara uygun değil.
- Birinci sınıflarda yaşanan sorunun daha vahimi anasınıflarında yaşanıyor. Çocuklar okulda bedensel ve psikolojik sorunlar yaşıyorlar.
- Okulda yeterli temizlik görevlisi yok.
- Velilerden aidat toplanıyor.
- Din dersinde mezhep ve cinsiyet ayrımcılığı yapılıyor.
- Spor ve sanat dersleri için uygun sınıf yok.
Hasan Ali Yücel İlkokulu ve Ortaokulu
- Temizlik görevlisi eksikliği bahane edilerek velilerden aidat toplanıyor.
- Üç öğretmen norm kadro fazlası oldu.
- Okula sabah giriş saati 7:20. Bu da çocukların kahvaltı edemeden, uykularını alamadan derse girmek zorunda kalmaları anlamına geliyor.
- Okulda derslik yapılmak üzere, okulun kullanılan başka bölümleri sınıfa çevrilmiş. (Müdür odası sınıfa çevrildi.)
- Sınıflar ve tuvaletler 72 ay öncesi çocuklara uygun değil.
- Spor ve sanat dersleri için uygun sınıf yok.
- Okul tadilatta olduğu için öğrencilerin bir miktarı Mehmet Şahin Yurdakul okuluna taşımalı olarak gönderiliyor.
19 Mayıs İlkokul, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu
- Aynı binada eğitim veren 19 Mayıs ilkokulu ile 19 Mayıs ortaokulunun giriş ve çıkış kapıları düzenlenmemiş. İki okulun öğrencileri aynı kapıyı kullanıyor. Milli Eğitim Bakanlığı aynı binada eğitim veren farklı okulların giriş-çıkış kapılarının ayrılacağını söylemesine rağmen bu okulda böyle bir düzenleme yapmamıştır.
- İmam hatip ortaokul öğretmenleri ilkokul öğretmenlerinin hazırladığı etkinliklere müdahale ediyor.(Fen ve Teknoloji dersi için hazırlanan Darwin’in evrim teorisi panosu imam hatip öğretmenleri tarafından kaldırıldı.)
- İmam hatip ortaokulunda okuyan öğrenciler kılık kıyafet yönetmeliği henüz çıkmadan tüm derslere türban ile girmeye başladılar. İlkokul öğretmenlerinin derslerine de öğrenciler türbanla girmeye çalışıyorlar. Bu da AKP’nin tüm okulları imam hatipleştirme söyleminin kanıtı niteliğindedir.