Eğitim Hakkı Anasayfa

Gültepe ve Çağlayan Halkevi, Kağıthane Eğitim Hakkı Raporu'nu ilçe milli eğitim müdürlüğüne teslim etti

Pa, 20/01/2013 - 13:07
  • Arttır
  • Eksilt
  • Normal

Kağıthane Eğitim Hakkı Raporu İlçe milli eğitim müdürlüğüne teslim edildi


Gültepe ve Çağlayan Halkevi,bir heyet kurark, Kağıthane'deki okulların durumlarını anlatan raporu ilçe milli eğitim müdürlüğüne götürdü. Okulların temizliğinden, sınıf mevcutlarına, okulun teknik yetersizliğinden, toplanan aidat paralarına kadar bir çok konuyu içeren rapor 16 Ocak perşembe günü Kağıthane İlçe Milli Eğitim müdürlüğüne teslim edildi. Raporun teslim edilmesinden sonra Halkevciler raoporda yazanların dikkate alınmasını ve bir an önce gereğinin yapılmasını söyledilier.Ayrıca Halkevciler 3 yıldır açılmayan Gültepe İlkokulunun ne zaman açılacağını bir defa daha sordu. İlçe milli eğitim müdürü, ne olursa olsun okulun ikinci dönem açılacağını söyledi. Bunun üzerine Halkevciler Gültepe İlkokulu sürecinin ve vermiş oldukları raporun takipçisi olacaklarını ve eğitim hakkı mücadelesini büyütmeye devam edeceklerini söyleyerek ilçe milli eğitim müdürlüğünden ayrıldılar.İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne verilen rapor şöyle :

Kağıthane Eğitim Hakkı Raporu

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi 2012-2013 eğitim-öğretim yılının başından itibaren tüm Türkiye’de okulların genel durumuna dair ilçe ilçe, okul okul raporlar toplamaktadır. Ayrı ayrı toplanan bu raporlar bir araya getirilerek şimdiye dek toplam üç adet rapor yayınlanmıştır.bkz.(www.halkevleri.org.tr)

4+4+4 adı verilen yeni eğitim sistemine hazırlıksızlık, alt yapı-donanım eksikliği nedeniyle bir çok okulda dönem başından itibaren büyük kaos yaşanmış, okullar değiştirilmiş, 5-5,5 yaş çocukları okula, derse uyum noktasında pedagojik, fiziksel, psikolojik sorunlar yaşamış, bazı okullar imam hatipe dönüştürülmüş, çok sayıda öğrenci, öğretmen başka okullara sürgün edilmiştir.

İlk yarı yılın sona ermesine sayılı günler kala, toplanan raporlardan okullarda yaşanan sorunların devam ettiği, 4+4+4’le öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin ciddi sorunlarla karşı karşıya oldukları görülmektedir.

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi olarak topladığımız raporları bulunduğumuz tüm ilçelerde İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’ne teslim ediyoruz. Yaşanan sorunları gözler önüne sermek, bu ülkenin geleceği olan çocukların eşit, parasız, bilimsel, nitelikli bir eğitim almalarını sağlamak için hazırladığımız raporu sizlere sunuyor, çözüm için tüm yetkililerin bir an önce harekete geçmesini diliyoruz.

Rapor toplanan okullar;

1) Zişan Alkoç Ortaokulu-Yahya Kemal mah.

2)Gültepe Lisesi-Gültepe

3)Zafer İlköğretim Okulu-Ortabayır

4)Şair Yahya Kemal İlöğretim Okulu-Yahya Kemal mah.

5)İsmail Erez İlköğretim Okulu-Hamidiye

6)Zuhal İlköğretim Okulu-Çağlayan

7)Ahmet Çuhadar İlköğretim Okulu-Çağlayan

8)Çağlayan İlköğretim Okulu-Çağlayan

9)Vasfi Çoban İlköğretim Okulu-Çağlayan

Zişan Alkoç Ortaokulu;

(Bu okulda yaşanan sıkıntıları özel olarak belirtme ihtiyacı duyduk) Okulun depreme dayanıklı olmadığı yetkililerce söylenmesine rağmen uzun zamandır herhangi bir güçlendirme, yeniden inşa girişiminde bulunulmamıştır. Okulu çevreleyen duvarda büyük çatlaklar oluşmasına rağmen uzun süredir demirlerle tutulmakta, yeniden yapılmamaktadır. Okulun fiziki yapısının yetersiz, alt yapısının zayıf olduğu veliler ve okul görevlilerince sürekli dile getirilmektedir. Okul içindeki, çevresindeki öğrencilerin, öğretmenlerin, çalışanların hiçbir can güvenliği yoktur. Okulun yeniden yapılması, güçlendirilmesi için herhangi bir kaza, deprem, yada can kaybı mı beklenmektedir?

Okulun sıkıntısı tüm bunlarla sınırlı değil elbette. 2 kadrolu 7 ücretli öğretmeni bulunmakta. Okulda temizlik görevlisi yok. Her sınıfın kendi temizliğinden sorumlu olduğu söyleniyor. Okulun yemekhanesi, kütüphanesi, laboratuvarı, spor salonu ve sağlık odası yok. Seçmeli dersler yok.

Genel olarak Kağıthane ilçesinde bulunan okullarda yaşanan sıkıntıları özetlemek gerekirse;

1) Okulların büyük bir kısmında temizlik görevlisi sayısı yeterli değil.Hatta temizlik görevlisi bulunmayan okullar var. Bazı okullarda aidat parası temizlik görevlilerinin maaşlarını ödemek için toplanıyor. “Paraları vermezseniz okulunuz temizlenmez” denilerek temizlik görevlilerinin paralarının ödenmesinden sorumlu velirlermiş gibi tehdit ediliyorlar. Eğitimin sağlıklı, hijyenik koşullarda gerçekleştirilebilmesi için temizlik görevlilerinin sayısının arttırılmasını ve görevlilerin güvenceli koşullarda çalıştırılmasını talep ediyoruz.

2) Okulun fiziki yapısı; sıralar, tuvaletler 60-66 aylık öğrenciler için uygun değil. 60-66 aylık öğrenciler motor gelişim ve kavrama güçlüğü yaşıyor. Fiziksel, psikolojik ve pedagojik sorunlar çocuklarda geri dönülmez olumsuz sonuçlar doğuracaktır. 72 ay öncesi çocuklar için ana sınıfları açılmalıdır.

3) Okullarda yemekhane yok. Kantinlerde sağlıksız yiyecekler, oldukça pahalı fiyatlara satılıyor. Öğrencilerin büyük kısmı kantinlerden yiyecek alamıyor. Öğrenciler, öğretmenler ve okul görevlileri için temiz, sağlıklı, parasız beslenme sağlanmalıdır.

4) Okullarda spor salonları, sağlık odaları, kütüphane, laboratuvar ve yemekhane bulunmuyor. Spor ve sanat dersleri uygun sınıflarda yapılamıyor. Nitelikli, bilimsel bir eğitim için okulların fiziki yapısı spor salonu, sağlık odası, kütüphane, laboratuvar ve yemekhane için uygun hale getirilmeli, bu ihtyaçların tümü bir an önce karşılanmalıdır.

5) Engelli öğrenciler hayatın her alanında bir yığın sorunla karşılaşmaktadır. En temel haklarımızdan eğitim, herkes için eşit, ulaşılabilir, bilimsel ve nitelikli olmalıdır. Engellilerin yok sayıldığı okullar engellilere uygun şekilde yeniden düzenlenmeli, sınıflar, girişler, asansörler, tuvaletler engellilere uygun yapılmalıdır.

 6) Anayasanın 42. Maddesine göre devlet okullarında eğitim parasız olmalıdır. Fakat açıkça görülmekte ki her okulda aidat ve bağış adı altında yüksek meblağlarda velilerden para talep edilmektedir.Temizlik, masa örtüsü, perde, boya, kağıt, bilgisayar, projeksiyon vb. birçok kalemde çeşitli materyaller için para toplanmaktadır. Eğitim haktır. Okullarda para toplanmamalı, giderler devlet tarafından karşılanmalı, eğitim parasız olmalıdır.

7) Seçmeli derslerde öğretmen yetersizliği yada seçilen alana uygun öğretmen bulunmadığı gerekçesiyle seçmeli derslerin önemli büyük bir kısmı yapılmıyor. Öğrenciler “Temel Dini Bilgiler, Hz. Muhammed’in Hayatı, Kuranı Kerim” gibi derslere mecbur kılınıyor. Kimi okullarda din derslerinden herhangi birini seçmeyen öğrenciler tehdit ediliyor. Laik, bilimsel bir eğitim için seçmeli zorunlu din dersleri kaldırılmalı, okullarda mezhep ayrımcılığı ve baskı son bulmalıdır.

8) Okulları İmam Hatip’e dönüştürüldüğü için başka yerlere sürgün edilen öğrenci ve öğretmenlerin mağduriyeti derhal giderilmeli, okulları geri verilmelidir.

Sonuç olarak eşit, parasız, bilimsel bir eğitim için yukarıda belirtilen taleplerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nüzce dikkate alınmasını, sorunların giderilmesi için bir an önce çözüm üretilmesini istiyoruz. Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi olarak eğitimin büyük bir yıkımla yüz yüze olduğu bu günlerde mücadelemizi büyütmeye devam edecek, geleceğimize, onurumuza, çocuklarımıza sahip çıkacağız. Tüm baskılara rağmen okullarda yaşanan sorunları açığa çıkaracak, veli, öğrenci, öğretmen yan yana mücadele etmekten bir an olsun geri durmayacağız.

 HALKEVLERİ EĞİTİM HAKKI MECLİSİ


Halkevleri Genel Merkezi
Konur Sokak No:8/9 Kızılay, Ankara
Telefon: 312-4192717 Faks: 312-4193207 Eposta: [email protected]
Bağışlarınız için; İş Bankası (Ankara) Meşrutiyet Şubesi 785989 nolu hesap